lørdag 14. september 2019

Det jeg kan tilføye angående dag 6 er at de fleste/alle gjestene ikke spiste lønsj. Det var alt i alt 6/7 stykker sjøsyk. Til og med en av matrosene ble det. Når det var middagstid så var nesten alle på plass igjen. Det verste var over da. En tysker manglet og han ville ikke spise på grunn av sjøsyke. Etter middagen gikk jeg å la meg igjen. Det ble den store sovedagen. Ble vekket en gang av at noen bøker fløy ut av den lille bokhyllen vi hadde på lugaren, for et bråk! 
Mer enn et døgn uten fotografering. Var våken litt rund halv 5 og tenkte skal jeg stå opp? Og neste gang jeg så på klokka var 07.30 så da sto jeg opp. Det ble jo frokost snart.

Dag 7 startet med liefdefjorden og monacobreen. Det ble zodiakcruising foran breen. Som det gjelder alle breer så smelter dem her og. Nok snakking nå kom med disse bilder Jan
 et oversiktsbilde av Liefdefjorden


 Isklomper har de mest merkelig former




 Det var jaggu meg store isberger i fjorden der
 Is kan være vel så skitten



 Polarmåke var det og foran Monacobreen. På bildene så jeg at det også var en ismåke men jeg så den ikke der og da dessverre. Hadde uansett tatt med feil linse så det ble dumt.
Da ble vi ferdig i Liefdfjorden og kom tilbake til ms Malmø til varm sjokolade og lønsj. Vi satte kursen mot Kongsfjorden.  Hvordan det gikk følger i neste innlegget. Og det er fortsettelsen av dag 7.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar