torsdag 12. september 2019

Da fortsetter vi med dag 3. Etter å ha fotografert disse Blåhval tok det cirka en halv time før vi kom til alkefjellet i Hinlopenstredet. Der ble det igjen fotografering. Jeg er glad i fjellet der. Også når de fleste fugl har reist. Denne gang visste jeg nøye hvor jeg skulle feste kameraet. Nå følger en liten bildeserie. For som noen sier; bilder sier mer enn ord. Tja hva vet jeg.....Er glad i å ta bilder jeg.






Til slutt kom sola også frem og det ble et fantastisk lys. Krykkje holdt fremdeles liv i fjellet og noen polarlomvi fløy også rundt. Men i juli er det et yrende liv her. 
Og så nærmet klokken seg fire på morningen så senga ble neste men det skulle bare være i en og en halv time. Så ble jeg vekket fordi vi skulle ut og fotografere hvalross. Så på med longsen og ulltrøye og ytterklær og ikke minst støvler og ut i zodiakerne. Det var 2 zodiaker på båten. De tok 7 i hver zodiak. Det er perfekt. Ikke for mye folk per zodiak. Vi så også zodiakerne som var fullt opp til randen på turen. Da er det 12/14 personer per zodiak. Alt for mye. Men som sagt vi hadde 2 og det for 14 personer pluss guide.
Hvalross ja. En liten bildeserie igjen.


























Legg merke til den lyse. Den hadde en spesiell måte å komme seg til vannet. Den rullet seg ned til vannet! Ellers så må rumpebildet med. Siden forrige gang jeg var på Svalbard har jeg begynt med å se meg rundt i hvalrossflokken og se etter litt annerledes motiver og så kom jeg på rumpebilder. Så det måtte med så klart. Etter at vi var ferdig med hvalrossene ble det frokost. Litt senere enn vanlig.
Nå har vi kommet til frokost på dag 3. Dagen er enda lang......Men jeg gikk å la meg etter frokost. Da var klokka blitt halv 10 og sov til 12.45. Da var det tid for lønsj.  Og så kom vi til isen i som kommer inn fra øst. Det blir spennende.....







Man finner som regel alltid sel når man er i isen. Storkobbe i dette tilfellet. Og alt dette fremdeles på dag 3.For en dag!
Og se hva vi fant i isen. Jeg hadde håpet på en binne med unger men du har ingen garanti og hvis det da dukker opp allerede på dag 3 ja da ble det nesten for mye for meg. Jeg ble rørt rett og slett.






























Litt synd at de var så langt unna men jeg fikk nå bilder med min olympus omd em1mark 2 med en 300 mm f4 pro.
Klokka er ikke en gang 18.00 på dag 3. For en dag!
Polarlomvi må med. En av karakterfuglene på Svalbard. Sammen med krykkje.
Her speiler havhest seg i det blikkstille vannet







Og her har vi en gruppe ringsel.
Da ble jeg ferdig med dag 3. For en dag det har vært. Tar en liten pause nå og fortsetter med dag 4 ganske snart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar