torsdag 8. februar 2024

 Da koomer det siste innlegget hva gjelder januar. Tror det er 25e og 29e januar. 



 
 
Lavskrike som finner seg noen godbiter.

Det er godbiter til flere fugl. Gråsisiken skal ha litt solsikkefrø


Mens nøtteskrike liker å få nøtter og brød.

Disse bildene ovenfor er alle tatt på 25.01. Nå følger noen bilder fra 29.01 da jeg var på vei til myra da denne plutselig dukket opp nesten rett foran bilen.......Ikke hverdagskost.....






Disse bildene er ikke beskjært.....Det gjør jeg sjelden faktisk. En ung havørn men muligens kjønsmoden og på utkikk etter en hekkeplass kanskje. Hvis du ser dem så nær som jeg gjorde her da gjør de skikkelig inntrykk. Virkelig store fugl. For en flott opplevelse.

Men da jeg ankom myra var det et trist syn. Plassen vi hadde ordnet så fin i løpet av høsten hadde gitt tapt etter stormen. Mulig teltet mitt har overlevd men det får jeg først finne ut om noen måneder når isen er borte. Eller jeg må hakke den løs....Vi får se hva jeg gjør. Det som er sikkert var at det fløy en havørn over der og. En voksen havørn.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar