tirsdag 6. februar 2024

Da tar vi turen til myra i skogen igjen. Få se hva som dukker opp denne gang da...


Vi begynner med en gråspett. Den er der ofte men i det siste har jeg ikke sett mye til den.

Flaggspett er der også ofte. Den ser jeg nesten hver gang jeg er der ute. Det er som regel hannen jeg ser, men hunnen har vært der og.
Stjerten til en lavskrike.
Det er ikke alltid ro og fred i en fugleflokk. Her er det en krangel mellom gråsisiker.
Toppmeis klar for  avgang.

Nøtteskrike dukker opp hvis man er rolig og har brød liggendes ute på myra.


Toppmeis med en, til slutt, fin sveis.
Og lavskrika tar av her. 

Det var da jggu meg mye forskjellig.

Bildene er alle tatt i januar forresten. I februar har jeg ikke fått mye tid til å ta bilder ennå. Det blir bedre fra neste uke av. Men skjulet har fått hardt medfart etter stormen fant jeg ut så må sjekke snart om det er ødelagt eller ei. Men da må jeg først prøve å hakke det løs, for det er mye is inn å rundt teltet. Dessuten ligger det noen saker inni teltet som ikke bare kan ligge ute.......Eller det er jo også frosset fast så det forsvinner ikke med det første.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar