lørdag 2. september 2023

 Da kommer det siste innlegg som handler om smålom. Ikke en avgang denne gang men rolige fine bilder av smålom som svømmer rundt og prøver å få junior opp i lufta, som den også lyktes med til slutt.




Jeg begynte med lav standpunkt, så lavt jeg tørde med kameraet nesten i vannet. Jeg lå vel på et underlag men det lå også delvis i vannet. Så jeg ble da blaut som bare det. Heldigvis har jeg klær som tørker fort.





Og så dro "våre" smålom fant jeg ut dagen etter, men det hadde kommet noen andre smålom hvor jeg også fikk noen bilder av og de følger nå

Det var 4 voksne lom plutselig på tjernet. De kom jo ganske nære etterhver Det ga meg fine muligheter til å få flotte bilder. Så svømte de mot motsatt side av tjernet og jeg skjønte at de ville opp i lufta...







Nummer fire var også på vei opp i lufta men ble forstyrret av 2 personer med en hund. De hadde campet over natta der ved tjernet. Men det gjorde at den kom tilbake i min retning igjen og viste opp et helt nydelig show, hvis det var audisjon for Trøndelag teater hadde den fått fast stilling. Fantastisk.Se nå selv...









Og med dette avslutter vi smålom-sesongen 2023


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar