onsdag 19. juni 2013

Hei,

Jeg vet at det nesten ingen inn på bloggen min. Kanskje det blir noen flere etterhvert. Ja ja, det er nå bare sånn. Men det holder meg ikke tilbake for å legge inn et nytt innlegg. Denne gang fra fjellene i Jamtland i Sverige. Noen bilder fra dobbeltbekkasinleik. Det ble full klaff denne gang. Det fine kvelsdslyset den tidlige starten på leiken og den fine turen opp til leikeplassen. Men spesielt det å sitte midt på leikeplassen med spillende fugler rundt omkring deg gjør inntrykk. Heldigvis er det i det området hvor jeg oppholder meg en del dobbeltbekkasin. det er ellers i landet en ganske så sjeldent fugl. Den finnes på Dovrefjell ja. Og i Nord Trøndelag er det en del. Og som nevnt i fjellene i Jamtland i Sverige. Nå kan jeg også skrive litt om hvordan det foregår det spillet: Når fuglen har kommet frem til en tue og vil starte spillet sitt begynner den med å strekke halsen. Deretter blåser fuglen seg helt opp og gjør et vingeslag og kommer langsomt tilbake til sin normale proporsjon. og hele tiden hører man det merkelige kneppelyd eller hva man kan kalle det. Det høres ikke på langt hold. Så for å høre det må man i hvert fall være ikke mer en 50 meter unna.














Det var det for denne gang
Jan Schippers

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar